Férfi-magyar szótár

images_2.jpg

Drágáim!

Engedek a nyomásnak és kirukkolok a leginkább várt hiánypótló műnek, a férfi-magyar szótárnak zanzásított verziójával. 

Azt már láthattuk, hogy nekünk, nőknek sajna érdemes kissé leegyszerűsítve kommunikálnunk, mert igen kevés az esély arra, hogy életünk párája a hangszínünkből, homlokunk felhőiből és a szempillánk rebbenéséből megérzi, mit is akarunk mondani azzal, hogy "igazán nem kell nekünk ajándékot vennie". Ezt érdemesebb tehát így lefordítani: "azt a rózsaszín parfümöt kérem a Douglasből, jobbra a második sor közepe, ára: 22.500 Ft".

Nos, azt hiszem, a férfiakat másképp kell átültetni a magyarra, elsősorban az önérzetük, a hímbüszkeségük és az omnipotenciájuk okozta akcentust lehántva. Íme, néhány szemelvény a férfi-magyar szótárból.

Férfi: Mindjárt elmosogatok.
Magyar: Majd ha leülepedett az ebéd, szunyókáltam egy órát és megnéztem a Libabokor-Posványostelep meccset, esetleg szóba jöhet a mosogatás.

Férfi: Nem igaz, milyen hisztis vagy! Mondtam, hogy mindjárt elmosogatok.
Magyar: Még nem mosogattál el...?!

Férfi: Idén nyáron tényleg felkalapálom a hiányzó szegélylécet.
Magyar: Egészen hihetetlen, hogy tíz éve itt lakunk, és neked minden nyáron eszedbe jut, hogy hiányzik az a rohadt szegélyléc. Egyszerűen elé tolom a kanapét, és észre sem fogod venni, hogy nincs ott.

Férfi: Hagyjál már a lakásfestéssel! Nekem sokkal nagyobb terveim vannak.
Magyar: Két hónapot arra szánok, hogy balatoni nyaralókat nézek a neten, mert a magyar tenger partján szeretném tölteni öreg napjaimat. Ezzel el is megy a nyár. Hol van nekem időm falat festeni?

Férfi: Add csak ide, majd én lecsavarom az üdítő kupakját!
Magyar: Nem tudom, észrevetted-e, de ezt az elképesztő kihívást is megoldottam izomerő segítségével. Nem hiába az a tíz fekvőtámasz reggelente! És még csak meg sem dicsérsz....

Férfi: De hát cipeltem volna a szatyrot!
Magyar: Észre sem vettem, hogy van nálad 4 cekker...

Férfi: Drágám! Olyan régiek az ingeim. Szerinted vehetünk néhány újat?
Magyar: Menjél már el a plázába, vegyél nekem jó pár új cuccot! Tudod, mennyire rühellek vásárolni. Semmi extra, csak ne legyen csíkos, kockás, mintás vagy egyszínű, a mérete valahol M és XL között. Nem igaz, hogy nem tudod egyedül megoldani.

Férfi: Minek állandóan hajtogatni, hogy szeretlek? Úgyis tudod.
Magyar: Fizetem a csekkeket, elviszem a gyerekeket reggelente, elviselem az anyját... ha ez nem bizonyíték a végtelen tűrőképességemre, akkor semmi.

Férfi: Pontosan tudom, mikor van a születésnapod.
Magyar: Valamikor nyáron. Vagy tavasszal. Amikor már úgy süt a nap. Tavaly csak azért felejtettem el, mert annyi minden összejött. Fel kellett volna tennem a szegélylécet, meg rágta a fülemet valami lakásfestéssel, ki tud ennyi mindent észben tartani? És még egy normális ingem sincsen!