Egy negyvenes nő titkai

images_1.jpg

Kiváló Asszonytársaim!

Ha tudtok titkot tartani, bevallhatjuk így, egymás közt, hogy megvannak a magunk kis titkai. Kinek ne lennének? Saját titokhoz mindenkinek joga van - kivételt képeznek ez alól talán a 15 év alattiak és az uram.

Ezen az alapon nekem is megvannak a magam kis titkai, és azt hiszem, ezek száma az évek múlásával egyenes arányban szaporodik. Már olyan titkaim is vannak, amelyeket magamnak sem vallanék be. Persze a legtöbbel azért szembenézek és mindenkinek javaslom, készítsen egy hasonló kis leltárt a sajátjairól. Íme, jó példával járok elől.

- Közvetlen családtagjaim (egész konkrétan az uram) előtt titokban tartom a pontos méreteimet. Ugyanis úgy vélem, más szemmel néz rám, ha azt hiszi, hogy C-kosarat és XS-es bugyit hordok, mintha tudná a szörnyű valóságot. (Ez a titok azzal is jár, hogy megkockáztatom: sohasem tudom majd felvenni a tőle kapott mesés neglizsét. Majd ha egyszer kapok tőle egy mesés neglizsét.)

- Nem vallom be, hogy időnként én tüntetem el a fél tábla mogyorós csokit vagy a megmaradt piskótát. Többnyire hagyom, hogy a fiamat gyanúsítsák. Persze ez kockázatos titok, ugyanis egyszer épp akkor ért haza mindhárom családtagom, amikor nagykanállal fogyasztottam a Nutellát. Magában. Szerencsére ezt ugyanúgy meg lehet magyarázni egy jó kis premenstruációs szindrómával, mint a fél napig tartó hisztit.

- Nem szeretném leleplezni, ki miatt pusztult el rekordgyorsasággal az a hortenzia, amelyet saját felelősségre cipeltem haza a virágostól. Mentségemre szóljon, hogy akciós volt és hogy az egyheti nemöntözést megpróbáltam egynapi túlöntözéssel kompenzálni.

- Azzal sem szeretném felkavarni az indulatokat, hogy elárulom, hogyan került a távirányító a fikusz cserepébe a kosárlabda EB döntője alatt, miközben a tévé az egyik népszerű kereskedelmi csatornára volt beállítva... Muszáj volt megtudnom, elvállalja-e Bori a New York-i munkát a Jóban rosszbanban.

- Nem feltétlenül számolok be a gyerekeimnek arról, hogy a nyolcadikos bizonyítványom magatartás négyese azért van, mert ki akartam próbálni, hogy suli helyett van-e merszem vonatozni egész nap. (Azért érzitek, micsoda bevállalós csaj vagyok, hogy így lemondtam a jelesről...)

- Nem szívesen tenném közzé, hogy szeretem a  csokilikőrt, amikor tudom, hogy ez az egyik legnyálasabb ital az univerzumban, és manapság minden király arc rozéfröccsöt meg kézműves sört iszik.

De a legnagyobb titok az uram előtt, hogy miért is tárolok teljesen különböző méretű nadrágokat a gardróbban. Nektek elárulom, hogy hogyan is rendszerezem ezen ruhadarabokat:
- melegítő (alias mackó) nacik
- otthonra-még-jó-lesz melegítő (alias mackó) nacik
- a gyerekek előtti nadrágok
- a gyerekek utáni nadrágok
- titkon-reménykedem-benne-hogy-valaha-leszek-ilyen-méretű nadrágok. 

Pszt! Titok...